en blogg om: don't worry

And why are you worried about clothing?
Observe how the lilies of the field grow;
they do not toil nor do they spin,

yet I say to you that not even Solomon in all his glory
clothed himself like one of these
.
Matthew 6:28-29

Okej, nu ska jag vara duktig och skriva ett utförligt inlägg om hela helgen..

Fredag:
Var i skolan som vanligt, inget kul hände.. sen efter skolan sprang jag 1 mile för skojsskull. Sen så var jag och Lisa i gymet, eller gympasal... med Gary och Fransico och spelade
volleyball. Jag var ju då jättebra. . . Senare var det dags för footballsmatchen, vi fotade rätt mycket, för yearbook. Det var helt kallt och allt på kvällen och jag kände mig sjuk så i halvlek så for vi hemåt till resp. hem.

Lördag:
Vaknade upp väldigt förkyld, sen så skjutsade Karen mig till skolan och sedan åkte vi med cross countryn till Decatur för att kolla in banan inför årets sista lopp, som kommer att springas på fredag. Efter det så for vi till Chicken Express och käkade. Gott.

När vi kom tillbaka till skolan trodde Sam att han hade tappat bort sina nycklar, och han var min skjuts hem, så... Tiffanys (sams flickvän) mamma kom till skolan med extranycklar. Sams pappa kom också dit och då frågade han om jag ville följa med dem allihopa till Frisco och kolla på FC Dallas lira boll. Självfallet hängde jag på.

Så först for vi till nåt ställe och Sam köpte ngt grejs till Tiffanys kanin. Sen så for vi till den stora skolbussparkeringsplatsen för att leta Sams nycklar, självklart så var de där. All oroan i onödan. Efter det så f
or vi till Tiffanys hus, så jag fick se alla djur hon hade.. 5 hundar, 3 katter, 3 kaniner, 8 ankor. That's a lot of work.

Sen så for vi mot Frisco, Sam, Tiff, Tiffs mamma och Sams pappa. Vi stannade och åt på Rudy's, jag åt Pork Ribs, inte illa. Riktigt gott. Sen så for vi till matchen. Det var riktigt skoj, FC Dallas förlorade dock med 0-2. Efter matchen så gick jag och Tiff för att få lite autografer. Sen for vi hemåt.. kom hem där vid 11-12..väldigt trött gick jag och lade mig.

Mitt i natten kommer Lisa in och väcker mig. Vill dela säng med mig, den andra sängen var inte brukbar. Sen så somnade jag om igen..

Söndag:
Vaknar där vid 8.50.. klär på mig, äter lite frulle.. Sam hämtar upp mig 9.20.. vi far till kyrkan.
Först sunday school, rätt intressant. Jag lärde mig att man inte ska oroa sig;) ...haha fasst det visste jag redan. Bobby McWhateverhisnameis sång Don't worry, be happy, stämmer riktigt bra. Sen så åt vi lite donuts;), efter det så var det dags för den "riktiga" kyrkan. Det var rätt skoj, eller ja intressant, det var massa sång osv. helt tråkigt var det ju iaf inte.

Efter typ 4 h i kyrkan blir jag äntligen skjutsad hem igen. Kommer hem och min värdmamma frågar mig om jag vill gå till kyrkan igen, jag tackar nej, och får en sur min tillbaka. Men whatever, nu kan jag skriva en recension om filmen "Pretty Woman", sen ska jag nog sova, hade tänkt kolla en till film med Julia Roberts, men eftersom att jag är sjuk och trött och så är sömn nog en bättre idé.
Nu orkar jag verkligen inte skriva något mer.


0 kommentarer: