en blogg om: att allt i amerika är stort

Jag var tvungen att prova att ha på mig skydden.
Kände mig grymt bredaxlad i det stora axelskyddet ;).








Den här dagen har varit skoj, skolan var som vanligt. Men sen efteråt så orkade jag och Lisa inte fara hem innan footballmatchen, så vi stannade kvar och pratade med fotbollsgrabbarna och hade det riktigt skoj.

Sen där vid 6, 7 gick vi in till stadion (?) och väntade på att matchen skulle börja.. sen så var vi där och frös. Jag drack dock en varm choklad, som värmde upp mig aningen.

Precis i slutet av matchen var det helt spännande. Vi låg under med 15-23, men så gjorde vi en touchdown och lyckades få två extrapoäng så det blev jämt, 23-23. Publiken var helt galen, alla stod upp och skrek, (ha i minnet att GHS har no school spirit at all, så detta hör till ovanligheten!) Vid denna tidpunkt var det endast 1 minut kvar, kom ihåg det, en endaste minut. GHS lyckades försvara hyfsat bra i 30 sekunder (detta 30 sek. var de långsammaste i mitt liv, det var typ tusen "pauser", hur som helst:) sen när det bara var 30 sekunder kvar av matchen så gör Bowie en touchdown!!! Fytusan vad arg jag blev..

.. vi lyckades förlora än en gång!!
Men nästa vecka, sista matchen, måste vi vinna!

0 kommentarer: