en blogg om: felstavninngar och sär skrivningar

okej. jag är less på mina movie reviews. har en film kvar. erin brockovich. jag kollade på filmen för två dagar sedan, men minns inte hur Julia Roberts var som skådespelare och inte de andra heller för den delen, vilket hela movie reviewn går ut på, detta innebär att jag måste kolla på filmen igen.. men jag vill inte, för den var så tråkig så att jag somnade sist. så i väntan på att orken att kolla på en tråkig film ska komma tillbaka så kan jag gnälla lite. på grammatik. jag menar, om man råkar trycka på fel tangent vid fel tlilfälle bryr jag mig inte.. men när felstavningarna och de onödiga särskrivningarna blir allt för brutala får jag ont i magen och känner nästan att jag måste meddela personen om felet som just skett. men något säger mig att jag kan klaga här istället. vi vill ju inte bli för personliga.

jag, högt, ogillar:

  • svenska sär skrivningar
  • engelska felstavningar - tex. hear ist för here
  • allmänna svensk grammatik fel
  • 0 kommentarer: