en blogg om: tiden som flyger

Överlastat Chicken Head

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, det är så mycket som far omkring i min lilla skalle just nu. Skrattade lite åt Tays commentar på min myspace "hey chicken head, what u doin?", bara sådär mitt i allt and it made no sense.. haha. Hur som helst.. som jag sa tidigare, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så nu kommer jag förmodligen bara att sitta här och svamla ett tag..

Fick mail från min organisation, is Sverige, Explorica... Lite god jul och allt det där och ett "er första termin är redan över, nu är det bara vårterminen kvar, ta vara på tiden för det går fort efter jul, tro det eller ej, men snart är ni hemma igen!" Asså, va? Nu har det ju börjat bli kul, jag har mina vänner här och där, dock umgås jag inte så mkt med dem efter skolan och så, men träffar dem varje dag osv. Ibland så sitter jag och tänker på det.. jag vill jättegärna fira jul hemma och allt, men på samma gång så känns det så fel, att om typ 5 månader så är det dags att åka hem igen. Hem. Sverige. Det gamla vanliga. Nu är det ju faktiskt så att jag har ett helt annat liv här. Ny människor, nya vanor, allt nytt. Nytt. Nytt.. Vet inte riktigt vad jag ska tänka. Jag antar att allt går för fort. En termin är redan över. När jag kommer hem så är det bara 2 år kvar i skolan och sen så... ja? Vad kommer att hända? Jag kommer vara 18 och ett halvt år när jag går ut 3:an. Gamla tanten. Snälla Gud(?) om det nu finns en, jag tvivlar, låt oss sakta in lite grann.

För tyvärr är det som vi sagt, säger och alltid kommer att säga:
Det går fort när man har roligt.

Lite för fort.

1 kommentarer:

Anonymous said...

Jag skulle nog känna att Sverige finns alltid kvar men detta, USA och utbytesåret osv, är bara i ett år. Så då vill man ju stanna hur länge man kan för Sverige finns alltid kvar. Och man lär sakna USA mer än Sverige eftersom man vet att man kommer tillbaka till Sverige, det finns alltid kvar.. Samtidigt kanske året inte ska vara längre, då kanske livet i USA blir vanligt och inte lika roligt/spännande? Hm, jag vet inte men du kan iallafall trösta dig med att vårterminen är LÄNGRE än höstterminen!:) Fast för oss här i Sverige känns det bara jobbigt.. haha!