en blogg om: en brinnande hals

Att springa ett uppvarmningslopp pa 400 m sedan 100 m * 2, 200*1 + 400*1 ar inte nagot att rekommendera nar det ar ungefar nollgradigt ute. Min hals brann! Jag skojar inte.

Trots brostkorgssmartan och ont i oronen sa var det anda ratt skont att vara tillbaka. Bokstavligt talat - Back on track! Lite av en befrielse efter att ha kant mig tjock under en ca 14-dagarsperiod. Julmat+Laura kan bara sluta illa. Nagot liknande med Lathet deluxe..

Sahar tanker Laura under ett jullov: Okej, om jag lagger mig sent, da vaknar jag ju sent och det innebar att jag kommer att missa fotbollstraningen, i alla fall den som ar kl 10.00 och om jag inte gar till den traningen sa ar det ju bara dumt om jag kommer kl 2..? Sa blev det.. hela mitt lov praglades av somn och... inte sa mycket mer.

Men idag sa var jag en duktig flicka. Jag pallrade mig ut pa fotbollsplanen. Och tro det eller ej. Tranaren skot mig inte, inte heller bad han mig att springa oandliga distanser. Han var nog helt enkelt for glad for att gora nagot sadant... att se min glada nuna kan ju inte gora nagon olycklig? Plus att jag alltid livar upp laget lite grand. Jag tror nog att de har det alldeles for tyst och trakigt nar jag inte ar dar. For det e ju faktiskt jag, Laura Alexis, som star for underhallningen, pratet och irritationsmomenten. Gosh, alla maste alska mig.

En sista sak. Jag har antligen lyckats ta mig ur 1st period English III. Det gar inte med ord att beskriva hur trakigt och tyst det ar dar inne. Jag svar, om engelskalararen skulle vara tyst sa skulle man latt kunna hora en nal falla.

Klassen jag ar i nu ar mycket battre. Det ar trangt. Det finns inte tillrackligt med stolar at alla. Det pratas. Det ar sjatte lektionen pa dagen, folket sover inte langre. Dumma kommentarer hors. Det skrattas. Shit, det kanns ju som en skola.. inte som ett strafflager.

Arets irrititationsmoment: Snarkande manniskor. Det finns inget varre! Eller det gor det ju, men nar man ligger dar i sangen och forsoker sova, allt e tyst (forutom Disney Channel) och sa hors det dar irriterande... snarkandet. wow.

0 kommentarer: