en blogg om: en kall vinterdag

Sexton, och aret ar 2008.
Det ar nu man borde ha varsta inledningen, typ:
Jag sitter har i mitt rum, kollar ut genom fonstret och ser den vackra staden ligga under ett vitt snotacke. I mitt huvud flyger tankarna omkring och det ar sa mycket jag vill beratta for varlden dar utanfor mitt fonster..

Ja okej, back to reality.
For det forsta sa sitter jag inte i mitt rum och inte heller innehaller detta rum nagra fonster, eller jo det gor det, ett ut till garaget. For det andra sa ar inte staden Gainesville sa vacker, mer som en platt forortsstad till Denton eller Sherman. Inte heller ar det nagot vitt snotacke som tacker denna stad.

Idag ar det dagen som man skulle ha varit i backen med sina basta vanner, hoppat i hoppen, stukat tummarna, akt vilse i skogen och sedan aterhamta sig med en hamburgare med brod utan kott med lok och sallad. Idag ar dagen som det borde ha snoat och varit sadar lagomt kallt. Helt enkelt en skon och kall vinterdag.
Men.. ater igen, back to reality.
Jag ar i Texas, under min tid har har det snoat tva ganger. Forsta gangen var alla helt exalterade och till sig i trasorna. Vi sprang ut och fotade och njot av snon sa lange den varade, ca 2 timmars slask i sma mangder. Den andra ganger sa missade jag det totalt pga av att min hjarna ville aterhamta sig och sova fram till klockan tolv.

Men nu ska vi inte klaga. Dags for att vara lite positiv. Forutom att min laddare till datorn, efter 4-5 ar gav upp sa ar jag lite besviken. Oj forlat, positivt var det. Positvit. Okej.. sa, mitt 2008 startade da ganska bra, inte for att jag gjorde nagot spec, men det kunde ju ha varit daligt, riktigt dalit. Men det var det ju inte, alltsa startade mitt 2008 ratt bra. Vi for ivag till Lisas hus (min familj e slakt med hennes familj, sa tekninskt sett ar vi slaktingar detta ar, hehehehe, jaja iaf) dar, hos henne at vi. Nyarsdagsmiddag eller vad vi nu ska kalla det. Tydligen var man tvungen att ata black eyed peas, de ska tydligen fora med sig lycka.. at ett antal, dock var de ju inte sa goda. Men som ni ser, det dar med min sladd.. ajaj, jag tror att jag kanske hade behovt ata en hel burk med black eyed peas. Sen sa for vi hem igen.. vi gjorde ingenting.. chillade, drack varm choklad i vardagsrummet, dar elden i oppna i spisen brann mysigt..

I morse nar jag vaknade upp sa insag jag att det faktiskt ar 2008. Tiden gar. Har redan varit har halva tiden, den 11 januari ar det exakt 5 mander sedan jag kom till Texas.. och da ar det val ganska prec 5 mander tills jag far hem. Langtar faktiskt lite grann, ska bli skont att fa komma hem till det "vanliga" igen, men pa samma gang sa ar det anda ratt skoj har. Men da jag val kommer hem sa ska det cyklas, valdigt mycket, hehe. Sommarjobbas. Ladda infor 2:a aret pa gymnasiet.. Kanns dock lite trakigt att inte fa ga med gamla NV1A. Men da har jag ju turen att vara fodd i det magiska aret 1991, sa jag kanner typ alla da blivande 2:or, sa det ska nog bli ratt okej iaf, lar ju hamna i en NV-klass dar jag kanner atminstone en person. Sen pa hosten fyller jag 17, da ar det bara 1 ar tills jag fyller 18 och ar inne pa mitt sista ar pa gymnasiet. Ratt haftigt.. men vad jag ska gora sen vet jag inte riktigt. Jag hoppas pa College in the US and A dara.. men vi far se. Nu blev jag leds pa att skriva om framtiden. Vi far ta dagarna som de kommer. Hej, jag ar 16 och lever i aret 2008. Mina kommande 5 manader kommer jag att komma ihag hela mitt liv. Lat minnena bli bra.

Bye fellas, och ha en god fortsattning!

1 kommentarer:

Anonymous said...

Jag måste nog göra dig lite besviken.. Jag är inte säker på att backen är i så bra form just nu, det har varit en VÄLDIGT varm decembermånad.. Man ser t.om. gräset på vissa ställen :s Men jag har inte provat slalomskidorna ännu så backen är kanske rätt så bra? Vi får väl hoppas på det ;)