en blogg om: svensk flicka skriver historia

Man bugar och bockar. Är det inte lite lustigt att jag kommer som svensk student till Gainesville, TX.. får tillsammans med en annan (amerikansk) student tjejfotbollsintresset att blomstra i denna lilla stad. När laget sätts igång så har vi, hon och jag, alla spelare helt enkelt, skrivit historia. Gainesville High School's första tjejfotbollslag. Känns rätt maffigt. Och om vi får sponsorer (vilket vi borde, vi har rätt bra förutsättningar) så kommer vi även att få våra namn tryckta på matchtröjorna. C  O  O  L  T. Gosh, när vi officiellt fått igång laget kommer jag att känna mig väldigt stolt över mitt och Caylies hårda jobb för att få allt startat.


Imorgon så börjar tracksäsongen också. Oh! Jag är väldigt excited. Den 28 februari kommer första tävlingen hållas. I Prosper, TX. 

Nu blev det för mycket sport. Hejdå.

0 kommentarer: