Ett misslyckande leder till ett nytt motto

Idag hade jag faktiskt tänkt vara duktig och renskriva Vätternresantexten. Jag började med att öppna ett nytt dokument på datorn, skrev rubriken och sedan kom jag på att jag var tvungen att kolla något på YouTube. När jag kollat klart där (vilket tog ca 30 minuter) så kom jag på att jag var tvungen att fixa layouten på min blogg för att det var något krux.. Efter det så skulle jag fortsätta att skriva Vätterngrejen, men då hade jag inte längre någon lust. Detta är lite som att plugga. Man kommer alltid på att det är något anna man är tvungen att göra lite snabbt innan man börjar plugga. Sedan sitter man där sista kvällen och svär över sina egna dumheter. Jag måste skaffa mig ett nytt motto och följa det: Gör det nu, så slipper du göra det senare.


0 kommentarer: