en blogg om: en idé

Hej alla barn, nu blir det barnprogram
Titta nu vad Farbror Frej tar fram...

Ok.. inga obscena skämt här. Däremot en intressant blogg ;).

Har varit i stugan sen torsdag och kom hem för ett tag sen och första stället jag hamnar på är.. här. Hemskt egentligen, med tanke på att datorer faktiskt är rätt tråkiga. Men sen så kom jag på att jag kan skriva en blogg, eftersom att det var ett tag sen, och jag råkar vara aningen skrivsugen, eller nä egentligen inte, däremot har jag flera saker att berätta.

Nummer ett är att mina vänner är underbara! Kommentararena som dem brukar utbrista är för det mesta väldigt roande men på samma gång rätt kloka, indeed. Emmas kommentar "Alltså Laura, jag har fortfarande inte förstått vad som fick dig att..", för min egen skull ska jag inte skriva resten, däremot vill jag tacka e-ma för sin fråga, som hon egentligen borde ha frågat mig för flera månader sedann, nästan ett år sedan, nu när jag tänker på det. En annan kommentar som jny kom med fick mig att se på en händelse ur en helt annan synvinkel "men vadå, då var det ju bara pinsamt för honom" och - Ja, jny, det har du alldeles rätt i.

Detta får mig att tänka på samtalet från samma person när jag satt i bilen och hon ringde och skulle berätta om sin första dag på jobbet, hon berättade vad gubben på hennes jobb (handledaren, skulle jag tro) hade sagt och hade det inte varit för att jag faktiskt satt i bilen med mor och far så hade jag bokstavligt talat flabbat ihjäl mig. Sedan det samtalet har jag varit måttligt väldigt skadeglad :).

När vi var i stugan fick jag en idé! Fast okej, egentligen så är det väl inte min idé från början, hursomhelst så kom jag fram till att jag ska skriva en 100 saker att göra innan jag dör, hittils har jag tyvärr bara fått ihop 14 punkter vilket är lite surt, med tanke på att jag måste komma på 86 stycken till ... två av punkterna är iaf att jag ska dels cykla runt vättern, det kmr bli nästa år tillsammans med Jenny och kanske e-ma, den andra punkten är att jag ska se alla tv-program som är på en viss kanal under en hel dag, från det första programet på morgonen till det sista på natten. De andra 12 alternativen orkar jag inte skriva upp, men när hela listan e klar lovar jag att publicera den med en gång!

I min ensamhet i stugan laddade jag även inför släppet av den sjunde och sista boken om Harry Potter, haha, jag erkänner att han faktiskt är lite löjlig, even though jag inte är någon sorts Harry Potter-fan, måste jag erkänna att jag sträckläste den engelska versionen av del 6, Harry Potter and the Half-Blood prince, på typ 2 dagar. Men jag kan nu iaf glädja mig åt att jag inte kommer vara helt tappad bakom vagnen när jag ska påbörja den 7:e boken.. och det är väl.. bra? ^_*

Till sist vill jag tacka CDONs reklam för skivan "Old School Of Rock", den fick mig att återigen upptäcka gruppen Kiss, jag minns när jag var typ sju och pappa hade haft med sig något blandband från jobbet som jag lyssnade igen och så kommer en låt med Kiss, som jag genast blev kär i, tyvärr minns jag inte vilken låt det var, men det kan ha varit Crazy, Crazy Nights, som jag faktiskt alldeles nyss laddade ner. Tillbaka till mitt minne, Kiss var faktiskt mina idoler under en tid.. då jag var sju, jag menar, hur coola var inte deras ansiktsmålningar och hur imponerad var man inte av att Gene Simmons kunde sträcka ut tungan sådär grymt långt? Bli inte skrämda mina vänner, detta var mina tankar vid sju års ålder, som tur svalnade min fascinasion för denna grupp och idag så kan jag knappast påstå att de är i närheten av att vara mina idoler, men jag måste ändå erkänna att låten Crazy Crazy Nights verkligen får en att vilja sjunga med i refrängen.

0 kommentarer: