en blogg om: människor och musik

Jag har just kommit på en sak! Eller nej, inte just, det var egentligen igårkväll.. men det gör detsamma. Det jag kom på var att personer och låtar är grymt lika varandra.

Låtar - Personer
iTunes - Världen

  1. HITLÅTARNA PÅ TOPPLISTAN - Du hör en låt för första gången och du tycker genast att den är grymt bra (och bara måste sätta den på repeat och helt enkelt alltid höra på den), men sedan efter någon dag, vecka, månad eller år blir du jävulsk less på denna låt och du slutar att lyssna på den. Du tappar intresset och upptäcker att iTunes är så mycket större än bara den där låten. Men så en dag upptäcker du låten igen och tycker att den e lika bra som förut, den enda skillnaden är: Ska du fortsätta att lyssna på den? Eller ge upp den för gott?
  2. SVÅRSMÄLT MELODI, MEN MED EN GRYM TEXT - Du hör låten, tycker den e svinkass, men av någon anledning behåller du den i iTunes, ifall att. Du hör den sedan en gång till och inser plötsligt att den kanske inte var så dum ändå. (självfallet finns det ju även de låtar man raderar på en gång..)
  3. DE STÄNDIGA FAVORITERNA - Det här är den typen av låtar som du helt enkelt inte klarar dig utan, dels blir du jävligt glad då du hör den och på samma gång känner du att, fan this is it. Bättre kan det inte bli? En låt att lita på vid vilket tillfälle som helst.
  4. SCHLAGERPLÅGAN - Dessa förbannade låtar som klamrar sig fast på alla möjliga sätt. Vart man än går, vad man än gör och var man är, befinner sig denna plåga där. När du ska sova och hoppas på att slippa låten, så upptäcker du dig själv med att nynna på låten.. helt enkelt. Det går inte att bli av med "schlagerplågan".
  5. KLASSIKERNA - Dessa låtar blir man inte av med, hur mycket man än försöker. Till sist vänjer man sig vid att de finns runtomkring en och man kanske är rentav glad att de finns. Tyvärr kan de bli väldigt uttjatade, men i slutändan är vi alla glada att de finns. För när de 4 andra typerna försöker ta över.. så har vi kvar Klassikern som inte kan utrotas, vad som än händer.



Dagens utmaning:
Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?

..”använder man ett platt bröd som heter tortilla.”

Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?

Tidningen ”Piraja”.

Vad var det senast du såg på tv
Hell’s Kitchen.

Utan att se efter, gissa vad klockan är?

14:30 (14:10).

Bortsett från datorn, vad hör du just nu?

Snickarna som håller på att ta bort ett fönster.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?

13:40, kanske.. var ut och slängde skräp.

Vad hittade du på innan du började svara på den här frågorna?

Krånglade som fan med layouten till den här bloggen..

Vad har du på dej?

Kläder.

Drömde du något i natt? I så fall vad?

Något sjukt säkert, som vanligt..

När skrattade du senast?
Jag skrattar alltid..?

Vad finns i rummet där du är nu?
Väldigt mycket.

Har du sett något konstigt på sistone?

Jo, faktiskt, grannens underliga sätt att måla huset på, delar är redan färdigmålade två varv, medan andra delar inte ens är målade med grundfärg..

Vad tycker du om den här utmaningen?

Utmaning och utmaning.. men jag älskar att svara på frågor! Eller ja.. det beror ju på vad det e för frågor.

Vilken vad den senaste filmen du såg?

Michael.

Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Ett enormt hus till mig själv, som innehöll precis allt jag vill ha. En jävligt snygg bil, kanske en Ferrari 360 cab.. Ett hus till mamma och pappa i typ Västindien. Sen så skulle jag nog skänka massa pengar till någon organisation, kanske UNICEF eller Rädda Barnen.

Berätta något om dej själv som folk inte känner till.

Shit, vilken fråga, jag vet faktiskt inte, det är nog mycket folk inte vet om mig. Det många kanske inte vet är att jag var rädd för gräs & snö när jag kom till Sverige t.ex... och att jag är rädd för gäddor –USCH.

Om du kunde förändra en sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och Skuldkänslor, vad skulle det vara?

Bara en sak? Hmm, då skulle jag nog göra så att ingen var fattig!

Tycker du om att dansa?

Oh yes, you don’t say.

George Bush?

Trots att jag inte är särksilt insatt i politik tycker jag nog att han bör avgå eller nåt. Burn the Bush.

Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?

Har inte riktigt börjat fundera på det än..

Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?

Ja, självfallet! Är redan på väg :). Plus att bo utomlands i minst ett år finns med på min 100-saker-att-göra-innan-jag-dör-lista!

Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?

Haha! Ingen aning faktiskt.. kanske något i stil med att : Livet är inte över än.

0 kommentarer: