en blogg om: LK - Kanon & Kalkon

Igår (och idag;p) var jag på LK tsm med Elin, Jenny, Mathias och Forss. Först där vid 8 kom Forss och Mathias förbi mig och sen drog vi oss mot området för att möta Jenny och Elin som var vid BD Pop-scenen och kollade in Elins brorsas kompis lira. Han var faktiskt helt okej, men han verkade väldigt nervös. När han var klar så strosade vi omkring och tyckte att det var väldigt lite folk där ;O, sen så ville Mathias se Andreas Johnsson så vi tog oss till Norra Hamnscenen och kollade i typ 45 min, efter det så var alla typ hungriga, (alla utom jag och "matte" ;)), så vi gick till Föreningssparkbanken för att ta ut pengar, det visade sig vara fetkö, typ bara fyllon i kön så ni kan ju tänka er hur lång tid det tog.

Jag retade Elin och Forss och sa att hundralapparna säkert skulle vara slut när de kom fram och Forss tyckte jag svamlade, men se så rätt jag hade. När Forss skulle ta ut pengar kunde han bara ta ut 500-lappar. Ägd. När de äääntligen hade tagit ut pengar styrde vi stegen mot kebaben. Och så slog vi oss ner medan alla åt, efter det så drog vi oss till Södra Hamn, där Martin Stenmarck spelade. Han var väl bättre än Andreas Johnsson, men det betyder inte att han var bra. Efter Stenmarck ville Mathias dra till Raised Fist, eftersom att vi andra (inte Mathias heller för den delen) inte visste vad det var för något bestämde vi oss för att stanna kvar för att få grymma platser till Timbuktu, så Forss o Mathias försvann mot Norra. Kvar var jag Elin o Jenny, "I Väntan På Vadå?", jo på Timbuktu.

Efter 1h och 30 min typ så var det packat med folk där och alla var grymt förväntansfulla. Ca 10 min försenad kommer han in på scenen. Hallelujamoment! Självfallet stod vi längst fram och jag fick massa grymma bilder (några finns på lauraa.pixbox.se) på honom och de andra på scenen. Dessutom fick jag ögonkontakt med honom tre hela gånger. Deeet var grymt, fett grymt. Det var dagens absoluta Kanon! Synd att man inte kunde fota det;). Dessvärre var det typ 286457893047609345 miljoner fulla männsikor där som pressade framåt. Detta innebär feta problem för oss längst fram. Flera gånger kändes det som att man skulle gå av på mitten för att man hade staketet pressat mot magen. Skönt. . . not. Prec i slutet av föreställningen säger Timbuktu att alla ska ta upp sina mobiler ur fickorna och lysa, javisst tänkte jag och ska ta fram den.. och upptäcker att "Helvete!! telefon är borta". Dagens Kalkon. Jag fick typ panikångest så jag Elin och JD bad om att bli bortlyfta därifrån (vilka bra platser dom bakom oss fick då;)) av Securitaskillarna och så ställde vi oss och väntade på att allt folk skulle försvinna från området så jag kunde leta telefon. Förstås hittade vi ingen så vi drog hemåt, Elin vet jag inte riktigt vart hon tog vägen, men jag math.. o forss började gå och sen sprang JD ikapp oss. Sen hem och sova. Där slutade min kväll. Inte så bra dock, men jag hade iaf fått se Timbuktu ;).

Idag blir det packa resten, sen avskedsmiddag med mina bästa vänner och sen så imorn blir det åka av till Stockholm & på onsdag far jag över atlanten. :D

0 kommentarer: