en blogg om: Texas

Ja kära vänner, nu ska jag försöka skriva en lite mer seriös blogg än tidigare. I morse var jag så sjukt nervös att det inte fanns. Vaknade där vid sextiden och började skruva mig inför resan ner till Charlotte, som sedan skulle ta mig vidare till Dallas. Jag åt frukost tillsammans med Gunnar och Ebba, som skulle åka till flygplatsen samtidigt som jag. Vi var alla skitnervösa. Sen på flygplatsen hoppade Ebba av på terminal A och jag och Gunnar drog sedan vidare till C tsm med Jon, ledaren. Där checkade vi in och sen så strosade jag och Gunnar omkring, drack kaffe, tills det blev dags att gå in till respektive gate. Det blev sedan ett farväl och två kramar. Vi kom fram till att vi måste ses någon gång under året, med tanke på att han bara är en timmes bilresa härifrån. :).

När jag väl kom fram till Dallas var jag typ paniknervös över att inte hitta Karen, min värdmamma, men hon såg mig först och allt blev bra. Jag tog mina väskor och vi begav oss med deras enorma truck mot Gainesville. Väl här så blev det hejhejhej till alla. Kul och träffa alla. Kvällen har gått fort och jag har träffat mååånga nya människor. Imorgon ska vi till kyrkan. Fett skoj, vi ska till en där de kör gospel och grejer, vi (jag och Lisa, den andra utbytesstudenten som är här) fick välja var vi ville gå den här gången. Nu måste jag verkligen sova om jag ska upp i tid till morgondagens äventyr. I'll be back! :)

0 kommentarer: