en blogg om: en dag i Gainesville

Igår var väl min första riktiga dag här i Gainesville. Dagen började med att vi skulle till kyrkan, första gången i mitt liv jag går till en kyrka i syfte för att be, vilket jag kanske egentligen inte heller gjorde denna gång. men hur som helst var det ganska intressant, vi var i en Baptist Church.. en ungdomskör sjöng på och sen var det en galen pastor som predikade. Det var verkligen något nytt.

Efter kyrkbesöket for vi till några och åt lunch. Den konstigaste lunchen i mitt liv typ, jätteskum mat, typ fettigt 2007 också. Men detta är ju USA så.. Efter luchen for vi tillbaka "hem" o chillade här. Sen på kvällen drog vi till Wendy & Dan, några kompisar till värdfamiljen, i guess. De hade en pool, så där tillbringade vi kvällen. Jag och Lisa ska tydligen få åka med i Dans privatplan. Och DET ska bli skoj!

Idag ska vi kanske dra ner till Gainseville Downtown och kolla in butikerna. Sedan får vi väl se vad som händer. Nu ska jag sluta skriva, klä på mig och göra mig i ordning för nya äventyr.

0 kommentarer: