en blogg om: de senaste dagarna i Gangstaville

Hallå, ursäkta mitt uppehåll. Jag vet att jag borde skriva varje dag, eftersom att mina bekanta är väldigt nyfikna över vad som händer på andra sidan atlanten. Och därför kommer nu en "liten" uppdatering.

Torsdag:
Skolan är i uppror, Gang Unit cirkulerar runt överallt, likaså polisen.
Under gårdagen (dvs. onsdag) så skedde en liten händelse:
några killar i åldern 16 + (tror jag) satt utanför sitt hus, plötsligt kommer det en(två? whatever) bilar, ut hoppar det ett x antal killar, stabbar killarna med kniv/krossad glasflaska (enligt rykten..) utanför huset och far sedan därifrån. En av de stabbade killarna fick åka till sjukan. Hej Gangstaville :S. Sedan på torsdagkväll var jag och Lisa och kollade på JV och Freshman lira football, freshman vann! WOOOHOO, JV förlorade - loosers. Pratade med massa folk och hade riktigt kul hela kvällen.

Idag började dagen som vanligt, nästan, bortsett från att antalet poliser och gang unit snubbar var fördubblade på skolområdet. Hade de två första lektionerna som vanligt, sen under Theatre Arts så blev vi tvugna att stanna kvar i klassrummen och vi absolut inte gå ut ur lokalen. Efter 1 h kommer alla poliser och knarkhundar/bombhundar ut till teaterbyggnaden, vi var tvugna att tömma fickorna, dra upp byxbenen osv. ifall de skulle hitta någon pistol eller liknande. De söker igenom lokalen och vi blir efter det äntligen utsläppta. Det första jag hör när jag kommer till huvudbyggnaden är att de har hittat pistoler, i plural. Efter det så fortsätter dagen normalt, förutom att tre killar(fortfarande enl. rykten) fick åka till jail. Efter soccerperioden påväg till dagens pep rally blev det kaos igen, alla var tvugna att stanna i sina klassrum (jag var dock i gymet..), det går rykten om att det ska vara en stor fight. De som hade bil fick fly från stället fort och vi andra var tvugna att stanna i 40-30 min tills klockan ringde. Inget hände dock, av vad jag vet. Men sjukt är det och folk går omkring och är rädda. Sjukt!

Nu ska jag och Lisa kila till en annan utbytesstudent. Ska bli kul. (Vi skulle ha åkt till matchen ikväll men skjutsen sket sig)

Inget race imorn heller för den delen :(
På söndag bär det av till nästan Dallas, och träffa utbytesstudenter. Ska bli kul.

ursäkta min svenska, orkar inte rätta alla fel. cya

peace

0 kommentarer: