en blogg om: utbytestudenten

Idag.. när jag satt och åt middag tänkte jag sjuka tankar, medan Nicky pladdrade på om allt och inget. Gnällde på att hennes fot gjorde ont, för att hon klantade till sig när hon cyklade.

Jag log och låtsades att jag lyssnade.

Men, i själva verket satt jag och tänkte: 'ibland önskar jag att du bara kunde hålla tyst och sluta gnälla och istället bete dig som en riktig 9-åring' + en massa andra otrevliga tankar. Sen slog det mig, vi är precis som systrar och den jobbiga, irriterande 9-åriga systern är faktiskt riktigt söt och snäll.. ibland;). Sen så undrade vad jag gör i det här huset, med människor som bara för 2-3 månader sedan var i princip okända för mig. Dumma dumma Laura. De tankarna tog slut och istället så undrade jag:

Vem far hemifrån i 10 månader för att gå i skola, frivilligt, som man ändå inte får någon cred för. Och kom fram till att det är ju .. jag! Den dumma flickan som lämnar allt för att fara till en okänd familj på andra sidan atlanten. För att lära känna de knasiga personligheterna i Gainesville High School; Huckie, som är min vän på JVmatcherna och som alltid vill att jag ska dansa en svensk dans eller sjunga en svensk sång. Coach Harrison som alltid kallar mig "Sweden" och vill ha mig på track. Eller låt säga Miguel.. "the boy who never gives up". Och jag är himla glad att jag gör det. Jag är glad för att jag har världens bästa föräldrar som låter mig göra det. En vacker dag ska jag köpa ett stort fett hus i carribien åt er. men det får nog vänta ett bra tag. Ni är guld värda! <3

Och nu ska jag se på film, Stomp the yard. Samt byta layout -eftersom att iPhone-temat ser stört ut på PC. Hata PC.

0 kommentarer: