en blogg om: en, två.. 202!

Jag recallade "just" en mattelektion i ettan.
Ett citat av Urban.. 
"Ja asså vi människor kan se kanske 4-6 saker på samma gång och fortfarande veta hur många det är... Med kråkor är det annorlunda. De kollar på något.. först ser de en sak, sen ser de två saker efter det är det många. En, två. Många.".

Idag gjorde jag köttbullar... av 5 pound köttfärs, 10 ägg, mjölk, ströbröd, 2 lökar, en halv burk dijónsenap and on top of that - salt och peppar. Det blev inte några köttbullar det. Först i början när jag stekte köttbullarna så provade jag att göra den där 1, 2, många-saken. Kunde se 6 stycken på samma gång, sen var jag tvungen att räkna. Jag höll koll på hur många jag stekt och när jag var färdig med första byttan hade det producerats 90 köttbullar.. Efter det så åt vi (dock inte köttbullar). Sen efter det så hjälpte nicky mig och vi lyckades producera totalt, med de tidigare 90, 202(!) stycken köttbullar. Mycket arbete! Ohja... Folket som kommer hit till partyt imorgon better like the köttballs. Annars kommer jag att bli arg. Mycket arg. Fast då får jag mer att äta för mig själv.. om inte Karen och Nicky hjälper mig. Vi har ju hört Nick nu...
"Oh Laura.. I loooove Swedish meatballs!!"

0 kommentarer: