en blogg om: lättnanden tog över

Långsam leverans kom fram i tid
Vi bet på naglarna, rullade tummarna och trummade på bordet. Nervöst satt vi och frågade oss själva - Ska paketen komma fram i tid? Eller ska vi bli tvugna att bryta våra tradiotioner och öppna julklapparna på Nyårsafton?


I väntan på vadå satt vi och väntade på att det där lilla pappret som förklarar för dig att du har ett paket att hämta skulle ramla ner i brevlådan. Och plötsligt händer det. Lappen faller ner i brevlådan. Ellså så plingade det helt enkelt på dörren, som det gjorde här. Exalterat skuttas det till dörren för att se vad som står på. I samma stund som jag öppnar dörren ser jag den bruna UPS-bilen fara iväg.. och brevid mina fötter ligger det. Det bruna paketet från mor och far som vi så oroligt hoppats på skulle komma fram. När jag öppnade det fick jag se det. Det efterlängtade. Falu Råg-Rut. It made my day.. and my lunch.

(faktiskt så fick mamma och pappa också mitt paket idag, men jag orkar inte skriva en dramatisk nyeht om det)

0 kommentarer: