en blogg om: dad, africa, and my prom dress


Ja. Jag hade en lång och intressant helg.


På onsdag kväll så for Nicky, jag, karen och Lisa till Arlington (vid dallas) och kollade på en baseballmatch.. Texas Rangers spelade.. och de vann :). Efter det så for v till Karens kusin och stannade natten och på torsdag morgon så steg vi upp före tuppen, där vid 5-tiden och så fick jag skjuts till flygplatsen.

Hoppade på planet där vid 8.45 och vi styrde nosen mot Chicago, där jag skulle träffa pappsen. När jag väl kom fram så fick jag vänta ett tag på att pappa skulle komma med flyget från Frankfurt.. så jag satt där ensam i min väntan och så kommer det en kille från Nigeria och sätter sig ner brevid mig och frågar om jag kom från Nigeria, han tyckte att jag såg nigeriansk ut. Jag sa nej.. och berättade att jag kommer från Colombia och då sade han "That's cool.. well.. bye" och jag sa hejdå.. och sen typ 20 minuter senare när pappas plan hade landat så ställde jag mid där vid utgången så jag kunde se pappa komma. Då kommer min kompis igen, killen från Nigeria, kommer inte ihåg hans namn.. hur som helst så började vi prata och han ställde massa frågor och så fick jag reda på att han hade missat sitt plan dagen innan som skulle ta honom hem.. han hade för tillfället inge cash och som pricken över i:et så var det någon form av helgdag i Nigeria så han kunde inte ringa sin bank.. så han var fast på flygplatsen. Jag tyckte helt synd om honom. Jag ska aldrig missa planet! Ta i trä. Spotta tre gånger.

Hur som helst, efter det så kom pappa och vi for till hotellet.. sedan så drog vi ut på stan och ja.. det var en lång dag och fredagen så gick vi runt hela dagen också, likaså lördag, iaf ett tag på lördagen, vi köpte min promklänning, en handväska och så letade vi efter skor som passade till klänningen, men det var ingen större lycka på den fronten. Men nu har jag iaf min klänning, vilket är det viktigaste.

Sen på lördag kväll så for pappa med mig ut till flygplatsen och så åkte jag därifrån "hem" igen. När jag kom fram så skulle jag vänta på Karens kompis som kom med flyget från Atlanta så jag for till terminal E där han skulle anlända och eftersom att detta var sent på kvällen så var jag den enda på den där bussen som tar en från terminal till terminal.

På bussen så var det en kille från Angola som var chaufför.. så det första han frågar mig när jag kliver på bussen är om jag är från Angola och jag sade nej och jag fick berätta hela min historia igen om att jag kommer från Colombia och att jag bor i Sverige med mina föräldrar som är vita, nej inte mörkhyade. Och då frågade han om jag bara dejtade vita killar haha.. Och så frågade han tusen andra saker och så när jag hoppade av bussen så sade han: I'll see you again next time. Optimist tänkte jag. Efter bussturen så väntade jag i ca 20 minuter till på Karens kompis och sedan kom han äntligen och då drog vi iväg med hans Hummer, hehe.

Med några om och men så tog vi oss till sist till hans hus i Gainesville där Karen och Lisa hämtade upp mig..

På söndagen så vaknade jag av att Lisa fick ett sms eller något och så frågade jag henne vad klockan var och den visade sig vara 12.40 och jag skulle se på en kompis fotbollsmatch som började kl 13.00 så det blev att hoppa upp på en gång, äta frukost och sedan fara iväg ner till fotbollsplanen.. efter att ha kollat på hans match så var det dags för mitt lag att spela våran sista match... det gick väl inte så jättebra.. vi spelade seriens bästa lag och vi förlorade med 7-0, bättre resultat än då vi spelade sist. Efter matchen så for hela laget iväg till en från lagets pappas resaturang och åt middag gratis. Vi hade det riktigt skoj och vi svamlade runt och sedan så for vi hem och då duschade jag, satt här samt gjorde matte och sedan efter allt det gick jag och lade mig.

Det var min helg det.

0 kommentarer: