Dans på rosor? Ja, kanske det.

Idag hade jag ingen längre sovmorgon, som de tidigare dagarna, och de grämer jag mig för. Det kändes jobbigt att stiga upp nu ju. Provade dock på en ny variant med Barbro idag, lät henne ligga bredvid mig i sängen (så hon slapp vara ensam), det fungerade bra i typ 10 sekunder tills hon började tugga på min arm, min haka (?!), min näsa osv. alltså inte särskilt lyckat. Jag fick helt enkelt stiga upp och nu är hon verkligen i sitt esse och tuggar på ALLT hon kommer åt.

Igår fick jag även veta att jag tydligen lever i min egna lilla värld och inte alls märker vad som händer i min omgivning. Det var en gammal polare som sade att han har sett mig helt ofta på senaste, han hade dessutom sagt hej flera gånger utan att jag hade sagt hej tillbaka. Vilken diss, haha! Det roliga är att jag inte ens nästan har sett honom fastän han typ har skrikit Hej! haha. Jag lever alltså mitt eget liv i min egna lilla värld, där allting egentligen är så mycket bättre än i den stora vida världen;). Jag lovade i alla fall att säga hej nästa gång, om jag nu ser honom.

Idag börjar även dansen! En typ 11-12års tradition som bröts då jag var i USA förra året. Det ska bli skitkul att få träffa alla igen! Har ju inte sett de flesta på helt länge.. Synd bara att Anna, har svikit gruppen och gått över till Luleå Rytmik och Balett och att det typ bara är 5 som går kvar i gruppen, haha. Anna och jag som var de yngre gruppernas idoler, lärarens favorit, de coola och tokroliga tjejerna, de som levde upp stämningen och de som fick de andras dagar att stiga till sin topp! Vi dansade i typ 10 år tillsammans och nu är det tyvärr över. Vi hade en kul tid tillsammans, tjejen. Hoppas du får det bra med Luleå Rytmik och Balett, din svikare;). Nej hörni, livet tycks inte vara någon dans på rosor. Nog för att en dans på rosor skulle vara jobbigt och jävligt taggit, så vi kanske dansar på rosor trots allt?



Laura Alexis

0 kommentarer: