En klåfingrig jävel.

Jag har under en endagsperiod hållit detta hemligt för allmänheten (alltså de som läser min blogg, haha), men i och med att allt nu har ställts till rätta kan jag då berätta om den lilla incidenten jag hade i tisdags. Smart som jag är hade jag då laddat ner ett program till datorn. Ett program som troddes vara ett Fotoredigeringsprogram. Grejen är dock att jag hade laddat ner filen till min Mac och att programmet var av Windowsformat. Min snillehjärna tyckte då att; Men då kan jag ju installera programmet på skoldatorn! och så blev det. Tyvärr så visade sig detta program INTE vara det programmet jag hade hoppats på, det visade sig istället vara en .exe fil laddad med massa virus och trevliga grejer(!).

Detta resulterade då i att skoldatorn fick damp och det poppade upp miljoner fönster om att Nä nu jävlar har du fått virus och ca 2343523543 andra fönster där det stod att jag kunde göra mig av med dessa virus. Jaha vad bra hade tydligen (jag säger "tydligen" eftersom att jag inte har något minne av detta men att Alf påstod att så var det) min hjärna tänkt och jag hade tydligen med glädje, utan att läsa vad som stått, tryckt på ja. Som en present för att jag hade varit så duktig och svarat ja hade det tydligen installerats något "jättebra" virusprogram på datorn som hade kunnat ta bort alla virus jag hade fått om jag betalade för programmetUhm? tänkte jag eftersom att datorn var typ sönderlaggad och startmenyn inte i sitt fulla bruk. Jag tog då till det lilla sunda förnuftet som fanns kvar och bestämde mig för att lämna in datorn till Alf (som, om han hade vågat säga det, tyckte att jag var en riktigt klåfingrig jävel som inte kunde läsa först och göra sen). Detta problem löstes då idag, då Alf "blåste om" min dator, så nu är den både snabbare, smartare, snyggare och helt UTAN virus. I alla fall ett tag framåt.

Vad hade vi gjort utan Alf?



Laura Alexis

0 kommentarer: