Sista kungen och inte heller någon krock

Denna helg har jag, eftersom att jag legat i koma ungefär, har helt enkelt inte gjort så mycket. Torsdagskvällen var jag ju dum nog att gå till danslektionen och inte kunde jag hålla mig från att dansa. Var dock inte med hela tiden.. men redan då svettades/frös jag till och från hela tiden och när jag kom hem där vid 7 så var jag helt slut.. åt lite mat och gick sedan och lade mig där vid 8-9. Frös som en gris så jag hade lovikkasockarna och en extra filt på mig och sedan nästa dag sov jag ända till kl 11 (då jag blev väckt för att ngn ringde) och sedan lade jag mig på soffan, chillade och kollade film. När både mor och far hade kommit hem så for vi til stugan där jag sedan gick och lade mig vid 8tiden.

På lördagen mådde jag bättre och jag tog mig faktiskt ut och lyckades köra bil en bra bit! Det var riktigt kul. På kvällen var jag ändå rätt pigg så jag satt uppe till 12 och kollade på en film. Närmare bestämt The Last King of Scotland. Denna film var enligt mig så sjukt bra! Helt klart den bästa jag sett i år, kanske på flera år. Filmen handlar om då diktatorn, Idi Amin, styrde Uganda från 1971 till 1979 . Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om filmen.. den var rå, den var bra, den nådde mig in i hjärtat. Verkligen värd att se! Den får en att öppna ögonen och inse att alla lever inte som vi i Sverige - i ett krigsfritt land. Se filmen!


Idag när vi for hem från stugan så körde jag från typ Antnäs till Bergnäsets industriområde. Det blev lite farligt där ett ögonblick då det kom en cyklist helt sonika utcyklandes på 90vägen, smart gubbe. Han hade tur att jag inte var närmare för då hade det nog slutat med krock! Efter att ha kört in där vid F21 och då jag sedan var påväg ut igen på 90vägen så fick jag motorstopp i korsningen, haha. Efter många om och men så kom vi ju i alla fall hem oskadda.

Här hemma har jag inte gjort så mycket. Har pluggat lite spanska, duschat och suttit vid datorn.. det har varit en väldigt skön söndag faktiskt. Nu börjar det bli hett i kistan, måste sluta skriva. Ligger i soffan under en filt, med datorn i knät och lovikkasockarna på. Temperaturen stiger. Adjö!

1 kommentarer:

Anonymous said...

Jag ska också börja övningsköra snart :) Dock lär jag inte ta körkortet men det är ju bra att kunna köra bil iallafall.