Stela leder, kasst minne och dålig syn

Allt tyder på att jag i hemlighet egentligen är 85 år gammal och heter Agda (eller Gertrud;) haha). Tillbaka i danslokalen fick jag mig en chock! Sprillans nytt golv hade tydligen lagts (lite kul med tanke på att jag faktiskt i sommar har drömt att de hade gjort om danslokalen). Det nya golvet var helt underbart, nu kan till och med jag göra anständiga dubbelpiruetter. Jag och Ann-Charlotte kom ju fram till att det tidigare inte hade varit mitt fel att piruetterna inte ville sig, det har hela tiden varit golvets fel. Gåtan är löst, vad skönt.
Hur som helst; efter att ha dansat i en och en halv timme kände jag mig gammal och stel. Mina leder (speciellt knäna) gör helt ont och ryggen protesterar, det känns som att kotorna har typ möte i en liten lokal, de känns helt enkelt som att de är ihoppressade och gnider skönt emot varandra.. Knäna ömmar och jag känner mig som en gammal tant, kunde knappt gå hem från Jenny, haha. Jag har som tidigare också sagt att jag inte heller ser folket i min omgivning särskilt bra, haha. Jag har dessutom seriösa minnesluckor, saker som jag sagt dagen innan kommer jag absolut inte ihåg dagen efter om personer i fråga inte påminner mig om att jag faktiskt sagt/sett/skrivit/hört detta. Verkligen ångest. Det kanske är dags att pensionera sig? Hehe.

Imorgon blir det Idrott varierat utbud! Ska bli jättekul, den enda lektionen som jag har tillsammans med den fule och omtalade Sverker. Vi ska tillsammans med de andra (tystlåtna) töntarna (ja, jag menade på att även jag och Sverker är töntar) leva loppan, sparka boll, springa snabbt, vara coola och få MVG! På kvällen blir det restaurang med mamma och pappa. Tallkotten står på schemat - Gott!

På lördag blir det väl chill med Emma, kanske drar en sväng på "Kulturnatten", det kan ju hända att det finns något intressant att kolla på. Om inte annat så hamnar vi väl hos mig eller henne, glor på tv och äter onyttigheter. Låter som en toppenlördag i mina öron. Tjingeling.



Laura Alexis

0 kommentarer: