Tummen upp trots att det var veckans tabbe

Helt seriöst, idag gjorde jag veckans tabbe. I vanliga fall kommer jag aldrig för sent till skolan (det kanske har hänt max 2 gånger på hela 1:an + det som varit av 2:an). Varje dag tänker jag att jag ska gå hemifrån ca 15-20 minuter innan skolan börja för att komma i tid utan att behöva stressa. Lägg det på minnet; 20 minuter.

Idag vaknade jag flertalet gånger innan jag egentligen hade tänkt stiga upp och där vid 10.10 bestämde jag mig för att det var lika bra att masa mig upp så jag slapp stressa senare. Skolan började 11.50 (det är också att lägga på minnet). Jag fixar mig och allt det där.. sedan där vid 11.15-11.20 började jag käka frukost och tog det makalöst lugnt. Där vid halv tänkte jag; Men vad bra, jag har fortfarande 10 minuter på mig och bestämde mig för att göra mig klar för att bege mig till skolan. Kl. 11.40 promenixar jag iväg och tänker, vad skönt att slippa stressa, för engångsskull.

Hoppas ni fann ett fel, annars e ni lika tröga som jag, hehe.

Jag promenerar längs Namnlösagatan, där vid Strandparkeringen typ, och så kollar jag upp på kyrkklockan (som jag gör varje dag för att ta reda på hur lång tid jag har på mig att gå..). Klockan visar då otroligt nog vad om inte... jo; 11.50.. Vad tusan? tänker jag, jag börjar ju faktiskt nu..? Det var då jag insåg att jag hade gjort en rejäl felberäkning, hela problemet låg på att jag hade tänkt; Jag börjar gå klockan 11.40. Hur fan tänkte jag där? Hur som helst så orkade jag inte börja gå i racertakt då jag har problem med knäet, plus att jag ändå inte skulle ha missat något av BM:s härliga lektion.

Det hela slutade med att jag kom ca 5-10 minuter för sent, fick en helt vanlig närvaro och missade inte heller något av genomgången eftersom att hon inte ens hade börjat med den. Tummen upp.

0 kommentarer: