En liten förändring i kalendern

Igår lyckades jag faktiskt göra klart läxorna innan klockan åtta. Grejen var bara den att när jag väl var klar så hade jag inte längre någon lust att cykla iväg i stormen bara för att köpa lite smör. Jag satt kvar vid datorn och bara chillade.. sedan där vid 21.15 kom jag på att jag rakt upp och ner helt enkelt hade glömt att duscha. Denna enorma miss i min planering ledde till att jag fixade håret fram till typ 10.30 och då tyckte jag att det var ganska mycket för sent att kolla på P.S. I love you, då jag började 8.15 idag.

Jag har dock löst detta problem! På väg hem från skolan idag stannade jag helt enkelt och köpte Smör. Jag ska nu skriva lite om eremitkräftor och sedan försöka färdigställa engelskan (som är ett stort skämt! vi kan väl säga att min poesikarriär är körd i botten..?), om ca 1 h börja göra kladdkaka, sedan se Idol och efter det ska jag äntligen få min belöning. Yummie.

Förresten.. På senaste har jag börjat få fler kommentarer än vad jag fått på länge. Min blogg är egentligen bara om en helt vanlig tonårstjejs liv(mitt) och tankar. Jag bloggar endast för att jag tycker det är skoj(inte som en viss annan som har det som sitt jobb... ni vet säkert vem jag tänker på) och därmed blir det automatiskt helkul när folk kommenterar och säger att jag berör dem, inspirerar dem osv. :). Vad glad jag blir!
Keep it up.

6 kommentarer:

Anonymous said...

Jag kan fortsätta trenden, jag tänkte nämligen informera dig för andra gången: DET HETER MARGARIN, INTE SMÖR!!!! Tack.

Anonymous said...

Okey, jag erkänner att jag hade fel.. Smör är egentligen det som du kallar för just smör. Dock så brukar man säga margarin och eftersom du tycker om att prata så borde du säga margarin. Haha ;)

Anonymous said...

I'm back, tyvärr. Jag ville bara meddela att jag också hade rätt eftersom Milda margarin används till bakeri och heter margarin. Så då vet vi det.. Nu tycker jag att jag borde sluta prata om smör. Hejdå.

Laura Alexis said...

Haha men det var ju "Smör" jag köpte.. inte "smör".. och det smöret används till matlagning eller bakeri så vi båda hade rätt OCH fel ;).

Anonymous said...

MEN MEN MEN.. jag bloggar för att det är mitt jobb =( inte är det fel =( vilken pik jag fick! :@

Laura Alexis said...

Jag tänkte mer på Blondinbella då.. inget personligt där Julia om du tog åt dig på riktigt eller om du som vanligt bara driver med mig;).