Mys i soffan eller plugg vid skrivbordet? Det är frågan.

OM jag har pluggat klart allt jag hade tänkt plugga klart till ikväll innan klockan åtta ska jag belöna mig själv med att cykla (detta är inte en del av själva belöningen) till OKQ8 för att köpa smör. Jag ska sedan med detta smör (och såklart andra ingredienser, haha) baka en kladdkaka. Kladdkakan ska jag sedan äta medan jag ser filmen P.S. I love you medan jag sitter i min röda Ikeasoffa under min Gainesville-Leopards-filt (även känd som "Superblanket" då den har varit med på många resor och fått uppleva många saker.. den filten är fylld med minnen, må jag lova) med lovikkasockarna på och bara totalmyser efter en slitsam söndag.

Det finns bara ett litet problem med denna belöning.
Jag måste ha gjort klart alla läxor på bara två timmar.

Men som jag sade tidigare, det nya mottot ska följas!
Jag gör det nu, så slipper jag göra det senare.

1 kommentarer:

Anonymous said...

du motiverar mig! bra :)