Vore lejt nå?

Var då i stugan från igår till idag. Skönt och fara dit för att slappa lite efter en fartfylld vecka. Idag på morgonen passade jag och min far även på att fara ut och övningsköra lite grann. Det hela började ju inte så bra, hade ingen kontroll på kopplingen och gasen... det hela slutade med att jag var på väg att köra ner i diket (som tur var så hamnade vi inte nere i avgrunden;)). Efter lite övande och tjorv med den där kopplingen så lyckades jag äntligen få kontroll på det hela (bilen) och jag brummade på i hela 50 km/h (min toppfart för idag;)) och så var jag så bra att jag växlade upp ända till 3an! Jag är på G! Haha. När vi stannade, för att vi skulle göra något så körde det förbi en röd Merca för en 3:e gång fast nu stannade den.. en man vevar ner rutan.. och frågar "Vore lejt nå?". Jag kollar på honom, fattar inget, kollar på min pappa, som inte heller fattar något. Denne man i den röda Mercan säger då "Har det hänt något?".. - Ehm neej, jag övningskör får då jag säga, eftersom att det var jag som satt i förarsätet. Mannen säger då, Jaha, ja men det brukar ofta vara folk som får punktering här.. blablabla. När han for så skrattade jag och min pappa åt det lilla dialektproblemet. Det är inte varje dag man får höra rent Pitmål! (det kanske ska tilläggas att vi var ute och körde på en nästan trafiktom grusväg i Rosfors, vilket innebär att jag inte orsakade någon större trafikfara!). Nu ska jag nog ta en snabb dusch och klä på mig lite snabbt. Emma är på väg hit och då hon kommer så ska vi gå och handla och sedan laga middag, det blir säkert något gott som vanligt:D. Jenny kommer också hit (hon ska dock inte äta med oss av den enkla anledningen att hon ska se TM, haha!). Kvällen kommer förmodligen avslutas med film, godis, skratt och knas.
Ha en riktigt bra kväll!



Laura Alexis

0 kommentarer: