En guldfisk dagen före Abisko

Nu är Abisko verkligen runt hörnet, i morgon kl 08.00 ska det bära av. Jag är inte särskilt taggad (ett nu mer överanvänt ord från min sida.. måste sluta med det snart!) längre. Jag tycker det känns så jobbigt att behöva åka iväg och plus att när vi kommer tillbaka kommer skolan bli så seriös på något sätt, usch. Jag ska inte klaga allt för mycket dock, livet blir ju vad man gör det till och om Abisko ska bli roligt så får man väl ta och göra det kul för tusan.

För övrigt så blev det en ganska lång kväll igår. Som jag skrev sist så duschade jag lite snabbt och när jag kom ut ur duschen så hade Emma anlänt. Jag klädde lite snabbt (not, haha) på mig och sedan så cyklade vi iväg till Kvantum för att inhandla kvällens mat. Efter många om och men slutade det med att vi köpte fläskfilé (som vi lindade bacon runt) och färskpotatis till middag. Någonstans där emellan Kvantum och middagen så kom även Jenny in i bilden, hon fick ju också sig lite mat;) haha, en överraskning från min och Emmas sida. Vi avslutade kvällen med att vi såg på film och till det käkade vi kladdkaka och on top of that så åt vi grönsaker som vi dippade i sådan där chipsdipp ni vet. Gudars vad mätt jag var när jag gick och lade mig.

Jag hade i alla fall tur! Emma hade stövlar på lager och jag fick låna ett par! TACK EMMA (eller om det var din mamma?;)), nu slipper jag ju fara och köpa ett par, vilket hade känts så väldigt onödigt..! Inte nog med detta. Min Lovikkasocka (som lovikkavantar ni vet fast det är sockar) är upphittad! Jag har febrilt letat efter denna försvunna socka och till slut hittade jag den i källaren under massa lakan. Lyckat att jag hade lagt den där! Jag är nu i alla fall ägare av två av dessa sockar så slutsatsen blir att de får följa med upp till Abisko :]. Och nej, tro inte att de bra sakerna tog slut där. Virriga jag hade under torsdagen tokletat efter mina tights som jag hade tänkt ha på mig när jag hade danslektion. Jag hade trots det faktum att jag hållit i dem tidigare samma dag helt enkelt slarvat bort dem. Igårkväll där vid halv två innan jag gick och lade mig hittade jag dem. Gissa var? Jo i hallen, liggandes på en hundbur (jag undrar hur de hade lyckats ta sig dit..?).

Jag har helt säkert minnesproblem. Seriösa minnesproblem. Jag körde bilen från stugan på grusvägen fram till den stora vägen och när jag skulle byta plats med pappa så hade han tagit loss övningskörningsskylten och gett den till mig och jag hade lagt den på golvet där i passagerarsätet.  Några sekunder senare när vi var redo att åka vidare så frågar mamma om vi tagit av skylten från bilen och jag börjar fundera och säger: Neej, det tror jag inte..? Pappa upplyser då mig om att det har vi visst och att han hade gett den till mig och att jag hade lagt den på golvet precis framför mig.. Jag undrar egentligen hur det står till med min lilla guldfiskhjärna. - Inte så bra. Skulle jag nog säga. Jag kommer säkert glömma hälften av sakerna jag ska ta med mig till Abisko här hemma på golvet. Vore ju så typiskt mig.

Bilder från gårdagen kommer nog att laddas upp så fort som jag får bilderna från Sverker.. fast det vet vi ju inte när det blir..! Haha.


Dagens låt:
Tie my hands - Lil Wayne


Laura Alexis

0 kommentarer: