I've got murder on my mind

Äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN!
Titeln på inlägget kanske säger allt, men det hindrar mig inte från att klaga lite. Jag har äntligen har hittat en jäkligt bra bild på dessa byxor (sorry Jenny, den bilden du hade var ju också bra, men färgerna syntes tyvärr inte lika tydligt). Jag har velat blogga om byxorna sedan jag såg dem första gången, men eftersom att jag inte hade någon bild orkade jag inte sitta och förklara vad jag pratade om.





Byxorna in action.
(JennyDs bild).

Hur som helst så har väl ALLA ni Luleåbor som läser detta inlägg just nu sett dessa byxor minst en gång i erat liv??

Jag tycker personligen egentligen inte att byxorna är så jätte fula, det jag VERKLIGEN stör mig på är att alla stans fjortisar äger ett par av dessa byxor. Varför har mjukisbrallor blivit ett sådant mode?! Egentligen är det ju så sjukt fult att springa omkring i dessa illasittande byxor. Jag har förståelse om man drar på sig ett par om man inte har något annat rent eller om man har idrott eller dylikt samma dag, men när det blir till en trend, en stil... då har det gått över gränsen.

Små sönderblonderade 13åriga tjejer med ciggen i munnen, dessa byxor på sig och deras killkompisar som ännu inte har kommit i målbrottet och som också har dessa byxor på sig, är något man vanliga söndagskvällar, måndagskvällar, tisdagskvällar, ni kanske har fattat poängen, helt enkelt hela veckan ut kan få se hänga utanför MAX, skrikandes, tjoandes och hur tuffa som helst...

Varje dag när jag rör mig på sträckan hemma<->skolan så ser jag NÅGON som har dessa byxor på sig. Det är så jävla typiskt Luleå, om något blir populärt ska alla ha det, först är det några enstaka och sedan blir det fucking invasion i staden av denna populära vara.

Jag föreslår att vi börjar bränna alla dessa byxor i en jättestor brasa redan imorgon så håller nog elden i sig ändå till nästa års Valborg och om inte annat skulle ju brasan i alla fall räcka vintern ut och skänka lite värme åt oss i den kyla som väntar runt hörnet..!

Vad jag tänker på, när jag ser alla ha på sig dessa brallor, är: haschreklam och som grädde på moset finns det dessutom en snygg hoodie till, som matchar byxorna(kan med säkerhet ses på Storgatan).

Ps. Dra på dig din haschdress och de på tok för stora och slitna skatedojjorna, så ses vi imorgon 18.19 utanför MAX, redo för another fjortisrunda. Ds.



Sen så har jag en allra sista fråga angående dessa byxor:

VAR KÖPER MAN DEM!?


3 kommentarer:

Anonymous said...

HAHAHA alltså åååå! Jag har också velat blogga om de där jäävla bralloran!

Anonymous said...

Ja, kortet var inte direkt skaprt ;) Dock ser man att båda har sådana byxor. Här kan du se "Jamaicabyxorna" i vit version: http://www.pixbox.se/pic_show_id23405619.html

Anonymous said...

omg, du har så rätt ;) Så fort du ser någon fjortis med sånna byxor slit av byx- fanskapet!