en blogg om: andra dagen

Ny frilla fixad. Men det är gamla nyheter. Idag var det andra dagen i skolan. Mindre kaotiskt än första dagen, inget kaos alls faktiskt.

Hade engelska för första gången. Helt galet. Vi fick ett papper med massa engelska ord på och så fanns det olika alternativ till de orden (alltså andra ord) och så skulle man välja ett ord som betydde samma sak som ordet skrivet på pappret. Jag visste knappt något ord och fick 12/30.. sen blev det ännu svårare, då skulle man istället hitta motsatsen till de orden som stod på pappret. Helt sjukt. Fast det verkade som att de andra, amerikanarna också tyckte det var svårt. Phuu.

Under "3rd period" var det class meeting. Förberedelser inför Homecoming och en massa. Sjukt, fattade ingeting. Satt tillsammans med Lisa, Tay & hennes vänner som gjorde gaaaaanska mkt väsen av sig. Haha, de är dock rätt roliga. Och alla frågar var man kommer ifrån och alla blir lika förvånade varje gång jag säger att jag kmr från Sverige. Och så har man träffat massa folk, men minns typ inga namn. Förutom Jordan typ.. men det var bara för att Tay brukar kala honom Huckie Buckie eller något. Haha.

Senare var det lunch, i cafeterian. That sucks. Som någon sa. Haha. Men imorgon lyckades Lisa fixa så att vi kan äta "på stan" med någon grabb och hans vänner. Det ska bli kul :).

Sista lektionen var såklart soccer. Haha, kul "klass". Mexicanarna är underhållande. Plus att jag är enda tjejen där vilket = respekt från allihopa:). Alltid första tjing på sittplats;). En av mexikanarna stod på sin stol (för att försöka se vad som var på datorskärmen, som resten av oss kunde se) då blev coach Deleon småsur och det slutade med att killen skulle göra 50 push-ups. Han gjorde kanske 20.. haha. Intressant information för mina läsare, jag vet.

Sen fick jag vet att jag skulle ha Cross Country efter skolan, men eftersom att det är ca 30 minuters väg att gå hemifrån dit så skulle jag inte ha kommit dit förrän typ 4.50 och det började kl 4.00 och vi slutade 3.40. Vi åkte hem med den gula fina skolbussen, vilket jag inte tänker göra igen. Skrikande kids? Nej tack. Jag går hellre, plus att jag inte kommer hinna åka med bussen eftersom att jag måste jogga i typ 1 h varje dag direkt efter skolan tillsammans med alla cross country people.

Så nu sitter jag här, startade nyss tvättmaskinen. Brist på rena kläder typ. Och här måste man ha t-shirt i skolan, eftersom att ärmlösa tröjor är no-no i skolan. Någon dag ska jag ta mig tid att skriva upp dresscoden så ska ni få se vilka sjuka regler som finns. Nu ska jag göra en "sallad". Väldigt god!! Åt den typ på min 3e dag här.

Bra avslut på min blogg, verkligen. Whatever.
Ha det gott.

0 kommentarer: