en blogg om: cross country

Idag blir det en kort blogg. Alla lektioner var som vanligt. Dock lite roligare nu när man har börjat prata med folk. Jag har aldrig kunnat tänka mig som blyg men i klassrummet är jag faktiskt en av dem som pratar minst, för er som gick med mig i ettan vet att detta inte hör till vanligheten. Laura pratar. Laura är aldrig tyst. De "roligaste" klasserna hittils är väl Yearbook och typ Soccer.

Vi skulle egentligen ha ätit lunch dowtown idag men killen som går i Lisas klass som vi skulle åka med fick vi inte tag på. Så vi åt in the cafeteria.. fun. . nåväl. Och juste, nästa vecka är det Homecoming, fråga inte vad det är för jag kan knappt förklara det själv. Men tydligen så är det en jättestor sak som händer varje år i skolan osv. Bland annat kommer årets första riktigta football-match spelas nästa fredag och eftersom att jag e med i Yearbook så ska jag fotografera matchen (y)! Ska bli skoooj.

Efter skolan så var jag tvungen att ha cross country. Sprang 8 varv runt 400-metersbanan. Det motsvarar 3,2 km. Inte så jobbigt hemma. Men i 35 °C hetta kan jag lova er att det är jobbigt >.<. Pratade rätt mkt men en tjej från volleybollaget, Rachel. Hon var trevlig och som sagt, det är kul nu när man har börjat lära känna folk. Jag ska dessutom så fort som möjligt försöka få tag på någon som jag kan åka till skolan med, även någon jag kan åka hem med. Jag är leds på att åka skolbussen kl 7.15 och vara i skolan i 1h innan den faktiskt börjar. Det är inte heller något kul att gå till Boys and Girls Club efter practice för att vänta på skjuts hem av Karen tsm med Nicky eftersom att J.R (min värdfar (som har premiär i min blogg, har nog inte skrivit om honom tidigare)) tycker att det är för farligt och för långt att gå hem.. orka. Det tar max 30 min att gå hem, det är inte långt och inte farligt. Whatever. JAG VILL KÖRA BIL! Typ alla gör det här. Om två månader kan jag börja ta körlektioner, eller jag vet inte om jag kan börja då, men det är iaf då jag fyller 16 så.

Slutligen: det var fight på skolgården på lunchen. Haha, helt töntigt. Tydligen någon "gang fight", jag och Lisa stod där som två frågetecken. Och så såg vi dessutom en bil (på elevernas parkering) som hade 5 st skotthål i sig :s. Det var något nytt. Well, well. Nu måste jag sova kl är 21.32 och jag ska upp kl 06.00 och jag går aldrig upp så tidigt hemma. Ha det gott!

jag glömde en sak!
idag fick vi våra böcker, jag fick 3 stycken och jag kan berätta att jag aldrig i mitt liv har varit med om en tyngre mattebok än Algebra 2-boken jag fick, helt sickt! en bok på 1230 sidor!! Den väger minst 2 kg :S. Inte nog med det, jag har två böcker till och de väger typ lika mkt och är på lika många sidor. VARFÖR ska allt i USA vara störst och väga tyngst? Som tur är så behöver vi inte bära dessa till skolan varje dag. Vi kommer ha en bok i klassrummet och en hemma.. och en till sak som e bra är att vi inte kommer gå igenom heela böckerna


btw. sry, bloggen blev inte särskilt kort..

0 kommentarer: