en blogg om: Gainesville High School

Så, mina vänner. Nu har skolan äntligen (!) startat. Idag var första dagen, en mycket kaotisk morgon på skolan. Kom dit där vid 8-tiden för att hinna få schemat innan lektionerna började. Haha, säkert. Stod i kö först för att kolla upp de scheman som låg på bord. Fanns mitt där? Nej. Fanns Lisas där? Nej. Sååå, vi var tvugna att gå och ställa oss i en fetkö. Som vi efter 20 min. upptäckte att den inte rörde sig. Då fick vi idén att gå förbi kön och in till "counselor". Sagt och gjort. Där fick vi vänta typ 1 h och 30 minuter. Sen äääntligen var det en tant som började ropa upp massa namn som hade ett schema utskrivert. Som tur var fanns mitt där.

Skulle precis leta upp min engelskaklass. Precis när jag har hittat korridoren och rätt rumnsnummer så ringer klockan och lektionen är över >.<. Dooh, missade engelskan :(. Så det var bara att leta vidare till nästa lektion. Som var Theatre Art. Det var väl sådär, läraren Ms. Fuller var en rätt rolig typ:). Vi körde lite "sanning eller lögn"-grejer. Man skulle skriva tre olika saker om sig själv och två av dem skulle vara sanna. Sen så skulle de andra gissa vad som var lögn.

Lektionen efter det så hade jag Web Mastering, lärarnen.. Nancy Rhea pratade för det mesta. Fick fetaste boken på 111 sidor och allt var typ regler och en massa grejer. Helt sjukt. Tror jag var tvungen att läsa den :S. Får se.. Efter den lektionen så var det dags för matte. Läraren var helt trevlig och eleverna likaså. Jag vann 1$, haha. Vi hade ett pappersark med massa påstående nedskrivna. T.ex. "colleting rocks" och så skulle man hitta en person som gjorde det. Och så var den en kille.. (Caleb?) som sa att om jag hitta en endaste i klassrummet som faktiskt samlade på stenar så skulle jag få pengarna av honom. Jag fann en person och fick pengarna:). Haha. Det var en rätt kul lektion.

Efter matten var det dags för lunch, gissa vad som kunde köpas? Kycklingnuggets såklart. Men jag valde spaghetti med köttfärssås. Som faktiskt var gott:). Efter lunchen var det dags för U.S. History.. som ni kanske vet är inte historia direkt mitt favoritämne, men vi gjorde inte så mkt så den lektionen var rätt chill (de andra med för den delen, det var trots allt första dagen). Efter denna lektion var det dags för Adv. Journalism, riktigt skoj, jag lyckades komma med i Yearbook-klassen. Riktigt kul, typ bara seniors där men klassen var kul o så:). Jag hoppas att jag får hålla på med Photo Managing!!

Efter Yearbook-lektionen var det dags för soccer. Först visste jag inte var det var, så jag var och frågade på kontoret (jag börjar bli stammis där) sen när jag väl fått reda på var så gick jag dit, men var han där de hade sagt att han skulle vara? Nej. Så jag hittade en av Tays vänner, som jag inte minns namnet på. Gick till henne och hon lyckades hitta andra förvirrade soccerelever. Så jag gick iväg med dem och så hittade vi tillslut var vi skulle vara. Klassen bestod av 99.99 % mexikanska killar. Den sista 0.01 % var jag. Tjej. Icke-mexikansk.

Coachen, som var en vit fet man verkar ha intentions på att ha ihjäl oss. Det kommer bli galna träningar. Varje dag kommer vi typ jogga och så kommer vi ha Weight Lifting och Cross Country... plus att vi kommer att träna på lördagar också. Det innebär 6 dagar i veckan. Och säkerligen träningar även efter skolan. Jag kommer att dö. Jag måste dessutom vara med i Cross Countrygänget för det är ingen annan tjej med i laget. Haha. Jisses. Vänta er att ett muskelpaket kommer hem till Sverige. Nu kmr jag iaf kunna äta onyttigt med gott samvete.

Sen efter skolan så skulle vi ta bussen hem, men vi missade den haha. Vi visste inte ens vilken det var så vi var tvugna att gå till kontoret igen, bara en kvart innan försökte jag lämna in mitt Physical Test där, men det skulle tydligen coachen ha, men han sa att läkaren skulle ha det, men jag visste inte var läkaren befann sig så jag gav det till coachen iaf:p. Hur aom helst så var vi tvugna att gå hem i strålande solsken i 35 ° c hetta = duscha.

Nu ska jag sluta skriva. Väntar på Karen och sen ska vi nog fara och ta ut pengar, sen till Wal Mart. Måste betala för mitt hår som blev fixat igår. Finally! Plus att jag måste betala Karen för resan till Denton i lördags och så måste jag ha pengar till soccerklädseln. Shorts + Tröja = 20 bucks. :/..

varför måste människan vara så beroende av pengar?

0 kommentarer: