en blogg om: homecoming

Jag föddes på en fredag, lagom till helgen
Snott från en Timbuktutext, men det stämmer faktiskt.
År 1991 så var den 1:a november en fredag. Ha.

Igår var det också fredag. Den 7 september. Homecoming. Fotografering med proffskamera. Stötta footballkillarna - som hela kvällen befann sig i träsket. Gå, med tillåtelse, på planen med ursäkten: "I'm taking pictures for the Yearbook". Trots mina och Lisas hejarklackskunskaper så förlorade vi, grovt. Pinsamt. Än en gång utskämda. En till förlorad match i protokollet. Gainesville High School är sämst på football, men jag stöttar dem ändå. Jag fotar dem ändå. Jag tycker om dem ändå, de är trots allt en del av GHS, en del av mitt liv.

Fredagen den 7:e september innebär även:
Homecoming Queen ska utses.
Keanna Franklin vann, jag röstade på henne.
Med glädjetårar i ansiktet ställer hon sig framför kameran och ler.
- En perfekt bild till Yearbook.

Somnade halv 1. I morse kl 9 knackar Karen på dörren och upplyser oss om att vi har 30 min på oss att fixa oss för att åka och dela ut lunch åt gamla tanter. suck. Efter det for vi till Oklahoma! Det var dock inte så kul där. 40 ° C varmt + en trevlig förkylning fick mig att be efter den svenska vintern. Massor med snö och kylan som biter i kinderna. Tyvärr uppenbarade sig inte någon svensk vinter så jag fick nöja mig med kallt vatten, som efter ca 2 minuter var 20 °C varmt. Usch.

Sen for vi hem. Och nu orkar jag inte skriva mer. Har ont i halsen och upptäckte just att klockan redan är 17.53 (!). Dagarna försvinner snabbt. Idag är det förresten exakt 4 veckor sen jag för första gången i mitt liv satte min fot innaför dörren på 1718 Merrwywoodway Gainesville. Första gången jag gick på Texasmark. Första gången jag fattade att allt detta händer på riktigt. Men inte sista gången jag längtar hem, efter allt, efter mina föräldrar, min säng, hundarna, allt. Till och med när jag såg en bild på Magasinsgatan blev jag nostalgisk. Juste(!!!!!!) nästa vecka så ska alla i mitt område, från min organisation a någon form av reunion, jag vet inte, whatever, men detta innebär att jag får träffa bl.a Gunnar, skanade Gunnar! Det ska bli riktigt skoj!

Hejdå.

0 kommentarer: