en blogg om: "open game"

varje dag i skolan går jag omkring och tänker. är detta en dröm? i flera månader har jag längtat efter att få komma hit till usa, och nu när jag äntligen är här. så känns allt så overkligt. ibland som om man var med i någon amerikansk high schoolfilm eller liknande. varför jag började tänka på detta är för att jag hade en skitskum dröm som kändes som om allt hände på riktigt och jag gick omkring i drömmen och tänkte hoppas jag vaknar upp och allt detta är en dröm. sen nästa morgon kändes det som om allt i drömmen hade hänt på riktigt. precis så känns det nu, det är som om jag vandrar omkring i en dröm och i vilken sekund som helst kommer jag vakna upp och upptäcka att det bara var en trevlig dröm. har ni förresten tänkt på det? tänk om det livet vi lever nu bara är en dröm, typ att du egentligen ligger i koma och drömmer massa sjuka grejer och sen en vacker dag vaknar du upp och allting är annorlunda! Okej, nu ska jag sluta med mina skumma tankar, jag lever här och nu, vare sig det är en dröm eller inte!:)


Idag var en trevlig dag. Igen. Hade ett matteprov på de 8 olika koordinatsystemen vi gått igenom förra veckan. Inte särskilt svårt.
Hade soccer practice sen, sprang 5 varv på 400 metersbanan, non-stop utan att bli trött. Mirakel har hänt! Laura är slim fit!
Efter träningen så hade vi "open game", lirade soccer med nästan alla från laget. Var lite segt i början, killarna är inte dåliga ute på planen. Men vänta bara! Snart är jag på eran nivå! (Jag orkar iaf springa längre än er, hehe.)

jag håller förresten på att bli svårt förkyld. Vilket är mycket tråkigt.

Efter fotbollen fick jag och Lisa skjuts hem av Sam :), så skönt att slippa gå ner till teen centre!

Imorgon är det football game igen. Ska fotografera :). På lördag ska vi äta kinamat. Sang anlände idag, så Karen tyckte det var en bra idé.

förresten -förlåt alla läsare! jag har omedvetet börja skriva massa fraser och grejs på engelska (det är så mycket lättare att formulera sig på eng. och jag glömmer bort svenska ord :S). min hjärna har transformerats till amerika. pratar engelska 24/7, enda gången jag skriver/pratar på svenska är när jag bloggar eller när alla från skolan ber en säga något på svenska. så framöver kanske mina bloggar kommer vara helt på eng. vi får se.

ha det gott!

0 kommentarer: