en blogg om: the parade

I morse var jag jättejättetrött, kl ringde 6.15, slog på tvn och kollade på MTV ett tag (detta är tragiskt! i vanliga fall kollar jag nästan aldrig på tv och nu kollar jag t.o.m på morgonen) och när jag orkade ta mig ur sägen visade kl 6.31. Panik, panik. Snabbar (sniglar) mig upp ur sängen med en enda tanke i huvudet: "Jag vill inte gå till skolan, jag vill sova". Detta skulle förstås inte hända, så jag tar mig till ända fram till garderoben för att klä på mig, när jag var klar med den proceduren väntade badrummet, var jag spenderar ca 10 värdefulla minuter. När klockan visar 7.00 och jag inte ens påbörjat frukosten känns livet hopplöst. Det regnar ute och jag kommer att missa bussen. Men av någon anledning så sker trolleri och när vi kommer till skolan, där bussarna ska vara, upptäcker vi att de är försenade. Vilket innebär att vi hinner med bussen. Tack och lov (?).

Väl i skolan skulle jag till biblioteket och logga mina 3 st, 2kgs böcker. Kl är 07.58 och jag befinner mig i biblioteket och en sur tant kommer in och säger, du måste gå ut och vänta tills klockan ringer, kl 8.00. Less Laura 2007. Som pricken över i:et hade jag lämnat mitt bälte hemma (dressing code kommer laddas upp snart) och en fet vakt säger surt åt mig, where's your belt?, jag låtsas som att jag har det i gymmet och ler lite snett och säger: in my locker. Snubben tror på mig, dock tittar han fortfarande lite surt på mig och säger åt mig att jag måste ta på mig det. Som tur var mötte jag honom inte någon fler gång under dagen. Däremot under lunchen, när jag och Lisa är på jakt efter mat och går in i kafeterian och går förbi en lärare (?) hör vi en röst bakom oss som hojtar argt. Hey Girls! Come over here, - tuck in your shirt. Sagt och gjort. Men så fort vi kommit ut ur matsalen så untuckar vi tröjorna och klagar lite på skolreglerna.

Juste jag fick 100 % på mattegrejset vi gjorde igår, stolt. However. Efter lunchen blev dagen bara roligare och roligare. Min U.S Historyclass är verkligen toppen, James the Cowboy och McLoven underhåller oss andra under de 50 minuterna vi spenderar i klassrummet. Därefter har jag Yearbook, enda klassen tillsammans med Lisa, två killar från klassen frågar om vi vill "hang out" med dem på fredag efter footballmatchen. Vi får se hur det bli, kan vara en kul grej:).

Efter det så hade jag soccer. Blev väldigt leds på mexikanarna som inte kunde lyssna på coachen och som tack blev det kollektiv bestraffning. Under träningen, två gånger, ner på marken, gör 10 pushups, 10 situps, 9 pushups, 9 situps.. i slutändan blir det mycket kan jag lova och när det är 8572923904 miljoner grader varmt och fuktigt blir man inte glad när man bestraffas för något man inte ens gjort. Slutklagat! Efter soccerpractice så hade jag cross country practice, som tur var behövde jag bara springa 8 * 400 m, eller rättare sagt springa 4 och varannan gång jogga. Först sprang jag på 1.46, tydligen för fort sen sölade jag ner lite grann och lyckades springa på perfa tid 2 ggr, 2.15 och sedan sista varvet på 2.17. Efter allt springande var vi tvugna att göra ännu fler situps och jobbia grejer. Men jag klagar inte, träningarna är faktiskt rätt skoj.

Efter träningen traskade jag och Lisa iväg mot paraden, mötte en bil. En av killarana i bilen sträcker ut huvudet + en megafon och hojtar. "You are the pretty girls, the foregin girls. The Hot Chicks. You are pretty!" vi hojtar ett thanks och hör ett "you are welcome". Grabbarna i denna stad är faktiskt ganska underhållande. När vi tagit oss dowtown slank vi in på en butik och Lisa köpte en b-day present till sin mor och sen så letade vi reda på paraden. Fotade lite grann och sen blev vi inbjudna till juniors floatien och sen bar det av till en baseballplan. Lite pep rally over there. Pratade lite med folk och fotade lite (lisa) sen tog Karen oss till en pizzarestaurang, eftersom att både jag och Lisa var sjukt sugna på pizzaaaaa. Sen for vi hem. Now we're here. Och nu måste jag renskriva min Theatre Art berättelse och sedan duscha.

Imorgon är det "open game", vilket innebär att vem som helst kan lira soccer ifall de vill, självklart vill jag det. Fotbollsskorna och benskydden på, sen är jag redo.

En till bra sak är att jag äntligen har fixat mig skjuts hem från skolan! Woho! Av Sam, från crosscountryn och soccern, detta betyder lycka, inget mer "gå ner till teen center och vänta 1 h på skjuts".

som ni kanske har märkt har jag ändrat layot igen, för er som använder internet explorer så kan min blogg se helt fel ut och texten har hamnat fel, men ifall ni e smarta använder ni er av de lite bättre programmen Safari eller Firefox så ska allt se bra ut!

Ett onödigt långt inlägg, jag vet. I'll be back tomorrow! Och juste, en sak slog mig just, om jag kmr skriva blogg varje dag under mitt år här i USA kmr det bli ca 300 st inlägg. OMG. Och imorgon kommer Sang hit, en student familjen hade hemma hos sig i våras. Nu slutar jag skriva innan det blir alldeles, alldeles för långt. Tjing!

1 kommentarer:

Sara said...

Hej, jag måste bara få säga att det verkar ju hur kul som helst att vara utbytes student. Du får ju vara med om saker man typ bara ser på film, vilken upplevelse! ;p / Sara!