en blogg om: en konstig dag

Min morgon startade perfekt, som alla andra mornar!


Vaknar upp kl 6.00 av mitt larm samt att Karen kommer in i rummet för att väcka Nicky. Jag frågar om Karen kat skjutsa mig till skolan och hon säger javisst, vi åker härifrån kl 7.30 så var klar då.

Eftersom att 7.30 inte var förrän om en och en halv timme så bestämmer jag mig för att ta en kort power nap, iaf mysa kvar i värmen under täcket..

Jag vaknar upp igen, efter vad som känns som ca 15 min max, jag kollar på klockan som visar 7.27.. nä tänkte jag, det kan inte vara möjligt.. så jag gnuggar ögonen och kollar igen.. jarå, jag såg rätt första gången! 7.27.. så jag fick skynda mig, och då menar jag skynda mig. Men jag blev iaf klar i tid och vi åkte hemifrån vid 7.33 kanske.. haha.

När väl skolan startar får vi de glada nyheterna att alla juniors ska göra ASVABprov eller nåt. Jaja okej, ett prov som inte kommer att ändra betygen i ngt ämne är väl okej, men att det höll på i 3 timmar var mindre okej. Vissa saker på provet fattade jag ingenting av, typ frågor om motorer.. uh ursäkta, jag vet att jag har koll på mycket.. men motorer? och på engelska? No M'am. Andra saker var helt lätta, massa mattefrågor, inte alls svårt.

Sen på soccer tryoutsen så gick det typ hur bra som helst:O... coacherna ville att vi skulle spela vanliga "matcher", för de ville ha 5 fler till varsitylaget.. så de behövde kolla vilka som var kapabla till det. Hur som helst så lirade vi från 2.50-4.45 typ. Helt jobbigt, eftersom att mitt lag som jag var på först var helt bra. Vi körde "one goal", efter ett mål så byter man lag att spela mot... gissa vem som gjorde "one goal" i typ varje match? Jo Laura.. gjorde typ 6 mål. Kickade ass ute på plan. Och alla var helt chockade.. hörde även att coachen var förvånad och tyckte att jag var bra. Så det var ju lite uppmuntran jämfört med gårdagens händelser. Men tror ändå att jag kommer att få vara JVlaget, vilket är ganska bra, för då slipper man alla dryga seniors, plus att man får mer speltid! Men den första orsaken är det skönaste. Haha.

I morgon får vi iaf veta vilket lag vi hamnar på! todiloo!

Nåväl, nu ska jag dekorera min skolpärm, är leds på att den är vit. Sen ska jag bara chilla.
Adios mis amigos!

0 kommentarer: