en blogg om: svenskt i amerikansk stat

Idag var en überlång dag. Först till skolan, checka in. (Jag har förklarat för några vad vi har för konstig vecka denna vecka.. För er som inte fattar nåt. Synd). Sen iväg till Sherman, Karen skulle på ett möte (detta var kl 9:00 am), efter det till Frisco. Åka skridsko. HAHA.. okej inte så kul, men iaf. Skridskor är alltid skoj, likaså denna dag. Nicky föll bara en gång och Karen åkte inte ens (vi var där för att Nicks skola hade field trip till "ishallen", som befann sig i köpcentret...). Efter det så gick vi omkring i detta enorma köpcenter. Sedan ledsnade vi och bestämde oss för att åka till IKEA. Så, för er som varit där vet ju hur lång tid det kan ta. Så vi vandrade omkring där i typ flera år. Stannade och åt Svenska kötbullar - Yummiee. Så fortsatte vi att gå omkring och jag kände mig hemma bland Billy-hyllorna och Klippan-sofforna. När vi äntligen kommit oss fram till The Swedish Food Market, som är efter man betalat IKEA-varorna, kunde jag inhandla äkta svenska Pepparkakor av märket Gille, Svenskt Knäckebröd, en liten påse svenska Lantchips samt Läkerol som kommer att ätas efter Jan 06 2008. Efter detta tog vi oss äntligen hemåt. Stannade i Denton, Karen inhandlade julklappar i typ 1 h i samma affär. Sen, äntligen, efter detta... For vi hem. Kom hem typ 9:00 pm. Så nu är jag trött och ska sova alldeles strax.


Jag skulle ladda upp bilder från idag på Pixbox, men självklart är det fel på sidan när jag äntligen bestämmer mig för att uppdatera mina album, så det får bli en annan dag. Håll utkik.

Plus att jag sett "fabriken" där de tillverkar Texas Instrument miniräknare (typ en sån som du har, Emma)

1 kommentarer:

Anonymous said...

Läkerol är ju inte godis!:D Jag tror att jag har ätit det iår men jag är inte säker..? ;o