en blogg om: sjutton arton nittion

Resan ner till Houston och tillbaka var riktigt skoj. Förutom de sammanlagt 12 timmarna i den gula skolbussen så var det helt okej.


På torsdag när vi kom dit så for vi och kollade in fotbollsplanen inför morgondagen, sedan for vi till Wal Mart och efter det så for vi och åt middag på en restaurang som jag inte kan minnas namnet på. Sen for vi tillbaka till hotellet. Var runt i allas rum och hade det allmänt trevligt.. sedan där vid 12-tiden så var det dags att sova.

Där vid 4-tiden blev vi väkta av våra snälla lagmedlemmar, de ringde oss och låtsades vara Wake-up Call... vi kollade inte på klockan förrän efter ett tag så vi var redo att klä på oss och allt.. haha, hade varit lite kul om vi hade varit de enda klara där kl 5. Haha.... iaf, sedan så vaknade vi då vi skulle, kring 7 sådär eller kanske tidigare och så åt vi frukost och sen åkte vi iväg till fotbollsplanen. När vi väl kom dit så var matchen flyttad en timme för att det regnade så vi satt i bussen i en timme extra... sen så spelade laget, jag fotade febrilt och de vann med 4-2, sen så for vi till hotellet försökte torka oss lite och sedan bar det av till match # 2.

Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om något kallare och värre än detta (inte vad jag kan tänka på just nu iaf).. det var hemskt!! Först när vi kom till fotbollsplanen så var det ok väder, som tidigare fast det regnade inte och det fann vi som mycket bra. Ända tills det började att regna igen.. fast nu bara lite. Matchen börjar och likså regnet.. det börjar ösregna, det kändes som att någon hällde hinkar med vatten på oss, det blåste som tusan och var värsta kallt. Mina byxor blev dygnblöta och jag höll på att frysa fötterna av mig (jag hade inte tänkt mig att det skulle bli sådant väder när jag valde att ta på med mig mina Converse tygskor..). Efter ca 30 minuter något som kändes som typ 50 minuter så var det äntligen halvtid (de kortade av matchen för att det regnade så) och vi blev väldigt glada när vi insåg att matchen, som vanns med 5-0, var kortare.. när matchen äntligen var över, alla var dygnblöta, kalla och redo att hoppa in i en var dusch så springer alla till bussen. Väl där så fryser ALLA, förutom chaffisen som suttit där inne hela tiden, en av fotbollskillarna svimmar nästan (och när prec. innan vi gick in till hotellet så spydde han....) ingen kan känna sina fingrar och det var allvarligt sjukt kallt. Uhh!!! Efter alla fått duscha osv så är det bättre. Vi beställer pizza till hotellet och har helt enkelt en myskväll. Det var helt trevligt.

I morse så kom coachen och knackade på dörren kl. 9 och sa att vi var tvugna att vara klara inom en timme, vilket är lite av ett problem med tanke på hur rummet såg ut och allt som var tvunget att göras innan vi for. Men vi lyckades packa ihop allt (fast jag glömde min tandborste).. sen så kl 11 så skjuts det någon form av straffar.. vi vann första "matchen" och förlorade den andra. Vilket innebar att laget slutade 2:a i turneringen. Inte helt illa :).. Sen så for vi och åt och sedan bar det av hemåt. Efter 6 jobbiga timmar i bussen med Bryants fisande så kom vi äntligen hem och nu sitter jag här.

Nu ska jag sova.. är dödstrött.
Godnatt.

0 kommentarer: