En lång och jobbig dag

Nu ska ni allt få höra på spektakel. Hade med lite tur faktiskt sovmorgon i morse, eftersom att Miljökunskapsläraren är av jägarsorten och idag firade säsongsstarten med att skjuta lite älg (?). Min dag såg då ut som att jag var i skolan hela dagen och sedan direkt efter(!) fick jag typ skynda mig till POs trafikskola för att gå den här jobbiga introduktionskursen för att få ta körkort och allt det där, ni vet? Satt där, tillsammans med min far och typ 20 andra som var där,  i nästan fyra plågsamma timmar. Snubben som pratade var ju inte tyst i en sekund! Han pladdrade på som fan och så kollade han upp i taket typ hela tiden (!) och så blinkade han skitmycket! Helt störande var det, kanske för att man lade märke till det under en ganska lång period, haha. Men vi fick ju i alla fall fika, en "Övningskörningsdekal", en backspegel och lite annat smått och gott (broschyrer) för de 950 svenska riksdalerna vi betalade för detta kalas. Är det inte otroligt vad man blir lurad på pengar i dagens samhälle?
När jag väl kom hem för första gången efter att ha lämnat huset i morse kl 9.20 så hade klockan redan hunnit bli halv 9 typ. Som grädde på moset och pricken över Iet var jag tvugen att plugga massa matte och fysik. Men det var jag som valde att gå natur, så vem är jag att klaga. Det är bara att gilla läget!

Jag belönas i alla fall med en mycket lugn dag imorgon. Endast matte infinner sig på schemat..! Jag som trodde att vi skulle ha fysik också. Vilken lycka!





Laura Alexis

0 kommentarer: