Here I Stand y Tengo prisa

Idag har jag sådan där bloggtorka ni vet. Hemskt tråkigt faktiskt.

Hade bara två lektioner idag, väldigt skönt. Jag fick även min önskan uppfylld! Sverker har klippt kort! Jag är så sjukt nyfiken på att se det att jag nästan överväger att cykla hem till honom bara för att se slutresultatet, men vi får se hur det blir med det, har ju läxorna att tänka på. Jag satsar högt, haha. I almanackan har spanska, matte, fysik och idrott skrivits ner. Det är ju så typiskt mig att jag inte orkat göra idrottsläxan ÄN alltså.. fick den för ca 2 veckor sen, nog för att typ ingen vet när den ska in, men ändå rätt slött av mig. En äkta Laura när det gäller typ allt: Vänta till sista dagen. Watch me börja packa på söndagkväll inför Abiskoresan -lyckad unge man är!

Viaje, cuidado, ten cuidado, senderismo, salir, andar, la Serranía de Ronda, puesto, mochila, hornillo de alcohol, beber, saco de dormir, preocuparse, no te preocupes, acordarse de, último (-a), dejar, tuve que, hecho, llevar, parece que, aprender, jersey, lana, abrigar, pasarlo bien, que lo pases bien, recuerdo, al llegar, bajo (-a), olvidar, deporte, distinto (-a), baile, traje típico, zapato, toalla, tener prisa, antes de salir el tren. Som ni ser har jag ett x-antal spanskaglosor att lära mig. Nu ska jag skynda mig, orkar inte sitta här hela kvällen med läxhögen. Återkommer kanske senare med ett lite mer intressant blogginlägg. Hej å hå, nu ska det pluggas på.



* Sverker heter igentligen inte Sverker. Namnet har valts för att skydda personen i fråga, haha.

Laura Alexis

0 kommentarer: